پایان سلطه بریتانیا و آینده تاریک اروپا

 

سیدحمید مجتبائی – زاگرس آنلاین

مستعمره هایی که دیگر برایشان مهم نیست شاه و ملکه در باکینگهام به کدام دست بخوابند یا حتی بیدار نشوند

مردمی که در فقر و فشار اقتصادی ناشی از سیاست های ریاضتی بریتانیا در حال خرد شدن هستند و خفقان سیاسی و فشار های امنیتی اجازه بازگو کردن مشکلات را به آنها نمی دهد و هر چند گاهی جنبشی و کارزاری برای ابراز خشم از سیاست های اقتصادی دولت انگلیس برپا می شود و راه به جایی نمی برد .

در روزهای گذشته شاهد تاجگذاری پادشاه انگلیس در کاخ باکینگهام بودیم . جایی که مردم برای کنسرت بزرگ تاجگذاری دور هم جمع شده بودند و شاید بتوان نارضایتی آنها از وضع موجود در انگلیس را در رفتار و واکنش حاضران مشاهده کرد

عده ای از مردم با در دست داشتن پلاکارد هایی با مضمون ” او شاه من نیست ” در میان تجمع کنندگان حاضر بودند .

خبر دستگیری تعدای از معترضین نیز بازتاب گسترده ای داشت . بطوری که شبکه های خبری انگلیسی مانند بی بی سی سعی در کتمان آن داشتند ولی مجبور به اذعان به وجود اعتراضات شدند .

در حالی که حتی یک فریم هم از تظاهرات مخالفان سلطنت انگلیسی مخابره نکردند و خبری نیز از دستگیر شدگان مخابره نکردند . یک خفقان گسترده سیاسی برای مخالفان سلطنت در بریتانیا که خود مدعی ازادی های سیاسی و اجماعی است .

در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم در انگلیس بویژه در مورد بحران انرژی و تامین سوخت بسیار نگران کننده است . به همین منوال می توان پیش بینی کرد که وضعیت مستعمرات این روباه پیر به مراتب سخت تر و نگران کننده تر است .

روزی را در نظر بگیرید که پادشاهی انگلیس برای شکم های گرسنه شهروندان خود جوابی نداشته باشد و مردم سر به طغیان بردارند .

جنبش گرسنگان در نقاط مختلف جهان توانسته حکومت های خودکامه را به زیر بکشد و انگلیس از این قاعده مستثنی نیست.

در چنین شرایطی سودای امپراتوری بریتانیا هر لحظه به شکست قطعی نزدیک و نزدیک تر می شود . ادعای امپراتوری لقمه بزرگی بوده و هست که پادشاهی فریبکار انگلیس هرگز از این ادعای پوشالی دست برنداشته و با افول این بادکنک ابی قرمز ،در سالهای آینده شاهد جدایی کشور های تحت استعمار انگلیس خواهیم بود

کشورهایی که دیگر هرگز به پادشاهی بر نخواهند گشت و تغییراتی بزرگ را در آینده جهان و اروپا رقم خواهند زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.