پیمانکاران شهرداری اهواز حق و حقوق را به دست کارگر نمی‌رسانند

سیاوش محمودی در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با تسلیت شهادت “سعید ربیعی” مامور نیروی انتظامی اهواز در درگیری با قاتل فراری اظهار کرد: نخستین اجتماع ۵۰۰ راننده تاکسی تحت عنوان “سفیران شهر” با همکاری شهرداری و قرارگاه کربلا برگزار شد که جای تشکر دارد. اجتماع ۴ هزار نفری کارگران شهرداری نیز برای نخستین بار انجام شد که اقدام خوبی بوده است.

وی افزود: یکی از مسائل مدیریت شهری این دوره، احقاق حقوق کارگران بوده است به گونه‌ای که تا وقتی حقوق کارگران پرداخت نشود، حقوق کارمندان و مدیران پرداخت نمی‌شود و امروز روال شهرداری همین است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در حوزه کارگری، آنچه شهرداری باید بدهد و شورا باید حمایت کند به درستی انجام شده و اشکال کار مشخص شده است. مساله اصلی پیمانکاران هستند که حق و حقوقی که شهرداری می‌دهد را به دست کارگر نمی‌رسانند و در این زمینه تساهل، تسامح، کوتاهی و حق‌خوری می‌شود و برخی جاها به کارگر ظلم می‌شود که این موضوع باید پیگیری شود.

محمودی افزود: یکی از راهکارهای حل این مساله، تدوین و اجرای سامانه نیروی انسانی است و با این کار از ظلم به کارگر جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای در مورد طرح بازآفرینی نخست شهر اهواز برگزار و این طرح با مساحت بالغ بر ۲ هزار و ۹۷۰ هکتار به تصویب رسید که ۴۱۰ هکتار نسبت به طرح قبل افزایش داشته است.

محمودی بیان کرد: این طرح بازآفرینی شامل بافت تاریخی مرکز شهر، سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت فرسوده، سکونتگاه‌های مخاطره‌آمیز و حاشیه‌ای است که بر اساس آمار اعلام شده ۳۹ درصد جمعیت اهواز بالغ بر ۴۶۲ هزار و ۵۷۴ نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای حل افزایش بی‌رویه مساله حاشیه‌نشینی، اجرای کمربند سبز اهواز مطرح است که از استانداری خواسته‌ایم کارگروهی در این زمینه فعال شود. برای بافت فرسوده طرح‌های تکمیلی در نظر گرفته شده زمین‌های این بافت احیا شوند و از زمین‌ها در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

محمودی عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی، فعال شدن دفاتر تسهیلگری بود که مقرر شد امسال در شهرداری اهواز یکی دو دفتر در این زمینه فعال شود. البته شهرداری اهواز در حوزه بافت غیر رسمی و حاشیه‌نشینی، از طریق قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء در زمینه محرومیت‌زدایی قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی دارد و پروژه‌ها در این زمینه فعال هستند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.