کله پوک ها

بهنام عکاشه؛

بعد از شاهزاده شامپیا(مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان- پارک لاله)، این دومین باری بود که حلما به دیدن تئاتر می رفت.

شانس آن را داشتم که هر دوبار همراهش بودم و دقت ها، جدیت ها، تفکرات و خنده های از ته دلش را تماشا می کردم. جالب این بود در هر دو تجربه، دخترانگی اش موجب شد دوست داشته باشد با قهرمان های دختر هر دو نمایش عکس بگیرد و هر دو نمایش در ذهنش بماند.

ما هر سه بیننده هائی کم تجربه بودیم و دروغ نگویم نام مسعود شریف موجب شد بی چون و چرا به سالن شهید مندنی زاده ارشاد گچساران بروم. وقتی که نام ممد پورفریحی هم دنبالش بود دیگر تامل نکردم.

هر چند توجهی که بچه های مجموعه آن شب به من و خانواده ام داشتند در ذهنم ماند ولی بازی خوب و تیم همدلی که اجرا را زیباتر می کرد مرا بیشر جذب خود کرد و البته تقدیر از هنرمندان که قرعه آن شب به نام داوود پارسا خورد که با بغض و بهت از مجموعه کله پوک ها قدردانی کرد.

افتادن سامسونت پر از لباس که پیش بینی نشده بود یا شده بود و جمع کردن آن توسط بازیگر مسئول موزیک که احتمالا خیلی ها متوجه نشدند.

آهان آهنگین بودن نمایش هم کمک زیادی به دلنشین شدن کار می کرد که می توانست حتی بیش از این باشد.

روایت نمایش هم جالب بود و در نوع خود موجب میشد تا آخر داستان با آن همراه باشم. اما یک چیز مهم این بود که شوخی های نامناسب بچه ها، اصلا جائی در کله پوک ها نداشت و این مرا از دیدن تئاتری با خانواده ام احساس رضایت کنم و بالتبع آنها هم و آن را بدون واهمه از قضاوت بد، به دیگران پیشنهاد بدهم.

حتما کله پوک ها را ببینید و آن را به نزدیکان تان پیشنهاد بدهید. کارشناس نیستم ولی فکر می کنم با استقبالی که از آن شد اورنگ نارکی می تواند آن را تا جمعه هم تمدید کند.

معرفی؛

اجراخوانی نمایشنامه «کله پوک‌ها»، به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی محمد پورفریحی، از ۱۷ تا ۲۳ دی ۱۴۰۲، هر شب ساعت ۱۹، در پلاتو شهید ماندنی‌زاده شهرستان گچساران اجرا می‌شود.

این نمایش، تولید گروه تئاتر «ما» به سرپرستی مسعود شریف است که با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، روی صحنه رفته است.
در خلاصه داستان «کله پوک‌ها» آمده است: «ماجراهای این نمایش، در دهکده‌ای در اوکراین قرن ۱۹ می‌گذرد. نفرینی ۲۰۰ ساله، دامن این دهکده را گرفته که تمام افراد آن، کله پوک شده‌اند. معلمی به دهکده می‌آید. او تنها ۲۴ ساعت فرصت دارد که یا این نفرین را باطل کند یا فرار کند وگرنه خودش هم مثل اهالی دهکده کله پوک می‌شود…»
در نمایش «کله پوک‌ها»، هنرمندانی همچون امیر ویسی، افشین خدری، امیر فروتن، علی چنگیزی، باران حاتمی، وصال محمودی، متینا حیدری، مهدی ثانی، جواد پایدار و حسین جعفری اجراخوانی می‌کنند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از:
موسیقی: اویس مرادی/ طراح صحنه: زینب شیخی، صادق آریایی/ طراح لباس: متینا حیدری/
گروه تصویر برداری: احمد پورفریحی، محمدرضا مبارکی، احمدرضا وفایی، احمدرضا فرشادنسب/ طراح پوستر: زینب شیخی/ گریم: حسن دشتی/ دستیار گریم: زینب فروتن/ طراح نور:مازیار حاجتی/ اجرای دکور: میلاد حاجتی، جواد پروشانی، مهدی موسوی، آرزو فروتن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.