سراشیبی دلار محصول تدبیر فرادستی حکومت

سراشیبی دلار

سیدحمید مجتبائی – زاگرس آنلاین

کاهش قیمت طلا و سکه امروز نیز در بازار ادامه داشت و در آخرین نرخ اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران هر قطعه سکه طرح جدید به کانال ۴۱ میلیونی و هر گرم طلا نیز به کانال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسیده است.

روند کاهشی که در پی افزایش ناگهانی بدلیل بازی روانی حاکم بر بازار پس از حمله به ساختمان جانبی سفارت ایران در دمشق صورت گرفت ، همچنان ادامه دارد و بار دیگر ثابت کرد که بخش اعظم فشار قیمتی دلار و طلا بر مبنای عوامل روانی و هیجانی بازار است.

درس بزرگی که میانه این بزن و در رفتن ها حاصل شد این بود که جمهوری اسلامی به یک بلوغ اساسی در کنترل رفتار دشمن رسیده است و اجازه نخواهد داد تا با هیجانی شدن فضای سیاسی و بین المللی ، زمینه کشتار مردم بی دفاع مجددا تکرار شود.

سراشیبی دلار در زمانی که همه بر طبل جنگ می کوبند و آرزوی دلار ۱۰۰ هزار تومنی می کنند نشان از تغییر اساسی در رویکرد تصمیم گیران اصلی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد و باید برای این پیشرفت عظیم جشن گرفت .

البته بر کسی پوشیده نیست که این سطح از زکاوت در بدنه جمهوری اسلامی قابل جستجو نیست و تدبیر حاضر بطور مستقیم تحت امر مقام معظم رهبری و دوراندیشی و درایت ایشان است .

درمیانه ای که سینه چاکان فریاد جنگ سر می دهند و روی مقوا دمپایی به صورت دشمن می زنند ، تنها راه نجات جمهوری اسلامی توجه به منویات رهبری و حرکت گام به گام پشت سر ایشان است .

اگر جامعه و بازار به این نتیجه صحیح برسد که از هیجان بازار بکاهد و سر به فرمان شخص رهبری حرکت کند مطمئنا سراشیبی دلار نتایج و آثار پر برکتی در اقتصاد جامعه خواهد داشت .

جمهوری اسلامی امروز به این نتیجه بزرگ دست یافته که مدارا با جهان و کوتاه کردن دست فرصت طلبان که هر روز ایران را به ورطه جنگ فرا می خوانند نتیجه ای جز نابودی و تخریب تمدن بیش از ۷ هزار ساله ایران ندارد و تنها کسانی که از این رویکرد خوشحال خواهند شد ، دشمنان ایران و این سرزمین کهن هستند .

تمرین بزرگ ملی برای تعامل با جهان دستاورد بزرگ مقام معظم رهبری در اداره سیاسی کشور است و باید آنرا پاسداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.