تیم‌ها نباید مثل نسیم باشند/ لیگ کاراته به ثبات نیاز دارد

کد خبر : ۱۸۶۲۶۱۶ |
۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۵ |
۲ بازدید |

۰
دیدگاه

تیم‌ها نباید مثل نسیم باشند

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: سوپر لیگ کاراته جذابیت های زیادی دارد و امیدوارم تیم های تازه وارد، همانند نسیم، موقتی نباشند و بتوانند در این رویداد ثبات داشته باشند.

لیگ کاراته به ثبات نیاز دارد

به گزارش “ورزش سه” احمد صافی با بیان مطلب فوق به مهر گفت: در طول چند سال اخیر شرایطی چون ، آلودگی هوا، برنامه‌های تیم ملی و… برگزاری سوپر لیگ کاراته را با چالش‌های جدی مواجه ساخت، ولی مهم‌تر از آن تداوم این رقابت‌ها بود و فدراسیون باید برنامه‌ای داشته باشد تا تیم‌ها با سرمایه گذاری مناسب و مهم‌تر و از آن ثبات وارد این رقابت‌ها شوند. این طور نباشد، یک تیم با توپ پر وارد مسابقات شده و برای سال بعد با تغییر مدیریت، نگرش‌ها و برنامه‌ها نیز تغییر کند و دیگر نشانی هم از آن تیم‌ها نباشد.

وی ادامه داد: از حضور تیم‌هایی که بتوانند شرایط مالی کاراته کاها را تغییر دهند، هیجان لیگ را بالا برده و انگیزه را به تیم‌های دیگر تزریق کنند، استقبال می‌کنیم و از رقابت با این دست تیم‌ها خوشحال هم هستیم، ولی بحث من ثبات در مسابقات است. در واقع ماندن در طول سال‌های متمادی و کمک به کاراته خیلی اهمیت دارد. این نباشد که یک تیم چون نسیم آمده و خیلی زود محو شود.

سرمربی دانشگاه آزاد در خصوص دیدار با بیمه تعاون و ادعای حسن روحانی برای پیروزی این تیم گفت: با صحبت‌های روحانی موافقم، چرا که پیروزی برابر دانشگاه کار هر تیمی نبوده و بدون برنامه امکان پذیر نیست. ما سنگین وزن‌های خود را از دست دادیم، ولی تلاش کردیم جای آنها را با جوان ترها پرکرده و به نوعی میانگین سنی تیم را ۳،۴ سال پایین آوردیم، چرا که برای ما ثبات در لیگ و تداوم موفقیت‌ها اهمیت بیشتری دارد.

صافی افزود: نگاه ما به بیمه تعاون همانند نگاهی است که به تیم‌های دیگری چون پاس، رعد، آوای رزم و «کان ذن ریو» داریم، البته که روحانی تیم خوبی را برای حضور در سوپر لیگ آماده کرده است. ولی باید این موضوع را بدانیم که سطح کاراته ایران بالاست و خیلی وقت‌ها کاراته کاهای گمنام، نامداران بزرگ را به چالش کشیده و نتایج را تغییر داده اند. این یعنی بالا رفتن جذابیت مسابقات سوپر لیگ است.

وی در پایان به حضور «صفی اوغلو» در لیگ هم اشاره کرد و گفت: «صفی اوغلو» کاراته کای خوبی است که سال‌های قبل هم حضور در سوپر لیگ ایران را تجربه کرده است. باید ببینیم او چقدر آماده است و خوشبختانه این شانس را داریم که قبل از تقابل با بیمه تعاون، بازی این تیم برابر پاس را ارزیابی کرده و سپس ترکیب نفرات تیم خود را انتخاب و روانه این بازی مهم کنیم.