چه تعداد از منازل روستایی خوزستان مقاوم‌سازی شده‌اند؟

حسین جنتی با اشاره به ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی اظهار کرد: تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در خوزستان مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی در خصوص ادامه روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در خوزستان افزود: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با بخش‌های مختلف، مقاوم‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر برای سال ۱۴۰۱ در دستور کار است که در مراحل مختلف اجرا هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: از زمانی که کار مقاوم‌سازی در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن در خوزستان انجام شده است، خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل زلزله در این واحدها بسیار جزئی بوده و یا اصلا وجود نداشته است که بیانگر ایمنی بسیار خوب ایجاد شده است.

جنتی در خصوص پرداخت تسهیلات برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی عنوان کرد: تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی و مقاوم‌سازی هر واحد مسکن روستایی و در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در خوزستان در حال پرداخت است که در این زمینه انتظار داریم بانک‌ها همکاری بهتری داشته باشند.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله قابل پرداخت خواهد بود. این تسهیلات یارانه‌دار دولتی پس از معرفی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، توسط بانک‌های کشاورزی، پست بانک، تجارت و سپه قابل پرداخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در شهرها گفت: در خوزستان فقط در بندر امام بحث مقاوم‌سازی ۴ هزار واحد مسکونی در دستور کار است که این واحدها نیز در مراحل مختلف پیشرفت هستند و امیداریم به زودی شاهد تکمیل برخی از این واحدها باشیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.