تقویت شرکت های دانش بنیان باعث رونق تولید می شود

ارسلان قنواتی در نشست خبری رویداد فناورانه پتروفن زون که در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد مجموعه های بسیاری از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت های پتروشیمی اروند، مارون، فجر و تندگویان، پارک علم و فناوری خوزستان، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.

وی افزود: ۵۲۷ شرکت دانش بنیان و فناور برای حضور در این رویداد توسط تیم های تخصصی بررسی شدند و در نهایت ۲۰ شرکت برای حضور نهایی معرفی شدند.

رئیس هیات مدیره مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران گفت: در این رویداد شرکت های پتروشیمی به منظور حمایت از شرکت های داخلی خوزستان، با پنج شرکت دانش بنیان و فناور خوزستانی، تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

وی افزود: در این رویداد به طور کلی ۳۴ تفاهم نامه میان شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی و شرکت های پتروشیمی منعقد شد. همچنین ۱۸ صورتجلسه نیز به امضا رسیده که امیدواریم هرچه سریعتر به تفاهم نامه منجر شوند.

در ادامه محمدرضا کریمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: باید کمک کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان منطقه ویژه اقتصادی در یک سوله مستقر شوند البته شرکت‌های زیادی در سایت یک منطقه ویژه مستقر شده اند که به شرکت‌های پتروشیمی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به ایجاد یک فضای رقابتی بین شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه افزود: در حال حاضر با ۵٠ شرکت دانش بنیان قرارداد فعال داریم همچنین در سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال قرارداد ساخت داخل بسته ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: با عملیاتی شدن طرح PVC۲، ٩٠٠ هزار تن به محصولات ما اضافه خواهد شد که تحول عظیمی در صنایع پایین دستی ایجاد می شود.

وی افزود: پتروشیمی اروند با یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری و اشتغالزایی٢ هزار و ۵٠٠ نفر، همچنان به دنبال همکاری با شرکت های دانش بنیان و فناور است زیرا معتقدیم که تنها راه توسعه کشور از این طریق است.

کریمی افزود: از مدیریت استان انتظار داریم که مصوبات ویژه ای برای استان تعیین کند زیرا استان خوزستان پتانسیل تبدیل به یک قطب اصلی در بحث اشتغالزایی را دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.