ایجاد هنرستان‌های همجوار بنادر و صنایع نفتی در خوزستان

مسعود حمیدی نژاد درنشست با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در سطح استان؛ بیان کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که می تواند در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذار باشد.

وی افزود: از جمله اقداماتی که آموزش و پرورش برای اشتغالزایی جوانان انجام دهد توسعه هنرستان ها و پرورش نیروهای ماهر مورد نیاز در استان است.

حمیدی نژاد اظهارکرد: توسعه مهارت آموزی و حرفه آموزی یکی از اولویت های راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان است و بر این اساس استفاده از ظرفیت صنایع در راستای تربیت نیروهای ماهر و فنی برای بازار کار استان مد نظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بر این اساس راه اندازی هنرستان جوار بندر با هدف تربیت دریانورد و نیروی تخصصی و تکنسین امور بندر؛ هنرستان نفت؛ با هدف تربیت نیروی تخصصی این صنعت و هنرستان جوار حفاری با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این بخش از صنعت در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات راه اندازی این هنرستان ها در حال انجام است.

حمیدی نژاد در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به طرح هادیان فرهنگی در آموزش و پرورش استان به عنوان یکی از مهمترین طرح ها در حوزه جهاد تبیین؛ افزود: مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش با همیاری هادیان فرهنگی در راستای تحقق مفاد مصوبات شورای ستادی تحقق جهاد تبیین در آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی گفت: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی به عنوان یکی از طرح های پیش رو در حوزه کیفیت بخشی تحصیلی در سطح کشور شناخته شده و توجه به اجرای مستمر برنامه های کیفیت بخشی در راستای ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.

در گذشته شرکت نفت در خوزستان هنرستان داشت که مدت هاست تعطیل شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.