راه اندازی اداره امور تصفیه و ورشکستگی خوزستان به منظور حمایت از تولید افتتاح شد

محمد علی نوابی در آیین افتتاح این اداره در اهواز بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به موضوع ورشکستگی مراحل پیچیده‌ای دارد و باید تفاوت میان ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها محرز شود تا بتوانند رأی مناسب در این خصوص را صادر کنند.

وی ادامه داد: تحقق این امر نیاز به نیروی انسانی متخصص و متعهد و فضای مناسب دارد که امیدواریم با مدیریت خوبی که در استان خوزستان وجود دارد به این هدف دست یابیم.

نوابی افزود: باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر حمایت از اقتصاد و تولید، مبنای کار در این اداره بر آن قرار گرفته است که از تعطیلی واحدهای تولیدی پیشگیری شود و در همین راستا اختیار هدایت واحدهای تولیدی ورشکسته به این اداره محول شده است.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته در همین راستا ۱۳۸ کارخانه با ۱۲ هزار و ۶۰۰ کارگر فعال نگه داشته شد.

نوابی با بیان اینکه استان خوزستان بیست و سومین استانی است که اداره تصفیه امور ورشکستگی در آن افتتاح شده است، گفت: ایجاد شعبه ویژه این بخش در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان خوزستان برای رسیدگی به این دست از پرونده‌ها از الزاماتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این آیین بیان کرد: یکی از محورهای مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث تخصصی شدن امور قضایی و رسیدگی‌ها است و این شعب تخصصی باید در مرکز استان و سایر حوره‌های قضایی شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

علی دهقانی ادامه داد: باتوجه به موقعیت اقتصادی، صنعتی و کشاورزی خوزستان و ضرورت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان، فعالیت اداره تصفیه امور ورشکستگی و ستاد اقتصاد مقاومتی در رسیدگی بهتر به این مشکلات و رفع موانع تولید اثربخش می‌باشد.

وی افزود: تسلط به قوانین و مقررات اقتصادی به‌ویژه در بحث ورشکستگی برای قضات و کارکنان شاغل در این اداره بسیار ضروری است و برای ارتقای دانش کارکنان این اداره در استان، با آموزش‌های موثر و مستمر نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تری به مردم استان صورت گیرد.

خوزستان با داشتن ۲ هزار واحد صنعتی یکی از قطب های تولیدی و صنعتی کشور است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.