از سال ۱۳۹۶؛ پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد خوزستان

مال شیبه در «همایش ملی قرض نیکو» در استان که با حضور فعالان عرصه قرض‌الحسنه و به‌صورت همزمان در کشور برگزار شد بیان‌کرد: اقدامات صندوق، جذب منابع مردمی در راستای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور کارگشایی، ودیعه تعمیرات و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی و ارائه تسهیلات درمانی و فرهنگی به نیازمندان جامعه است.

وی گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی ، توانمندسازی خانوارهای کم‌برخوردار، افزایش رضایتمندی خانوارهای خدمت گیرنده، تامین حداقل نیازهای اساسی خانوارهای نیازمند، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان از اهداف ایجاد این صندوق است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خوزستان نیز در این نشست چشم انداز و هدف گذاری سال جدید را اعطای ۱۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان عنوان کرد.

محمود منصوری با تاکید براینکه این صندوق مسیری برای کمک خیران به نیازمندان است ادامه‌داد: سال گذشته ۱۰ هزار فقره تسهیلات با هدف توانمندسازی و گره‌گشایی درقالب تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

منصوری با اشاره به طرح قرض ماندگار گفت: در این طرح خیران می‌توانند با سپردن مبالغ نذورات یا منابع بلاعوضی که می‌خواهند در کار خیر هزینه کنند به صندوق امداد ولایت؛ برای ارائه تسهیلات به تعداد بیشتری از مددجویان و سایر نیازمندان جامعه کمک کنند.

در پایا ن این مراسم از فعالان حوزه قرض‌الحسنه، خیران و نیکوکاران و مدیران موسسات قرض‌الحسنه و مراکز فعال نیکوکاری با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.