عضو شورا: در صورت نیاز، در مدیریت شهری اهواز تغییراتی داده می‌شود

یونس اسفندیاری‌نژاد در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: خدا را شکر که شرایطی فراهم شد تا حداقلی نیمی از دوره چهار ساله، شورای ششم شهر اهواز را در خدمت مردم باشم و امیدوارم در این مدت بر اساس وظیفه دینی و اجتماعی خود، در راستای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارم.

وی افزود: شهرداری نهاد غیردولتی است که در ابعاد مختلف وظایفی را ایفا می‌کند بنابراین باید با مدیریت در حوزه شهری، شرایط مناسب برای تسهیل زندگی و ایجاد محیط زیست مناسب شهروندان فراهم شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دارند در این راستا سازوکارهایی برای انجام بهتر وظایف خود از جمله انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد برنامه‌های شهری را انجام دهند.

اسفندیاری نژاد تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه حدود دو سال از آغاز به کار دوره ششم شورا و انتخاب شهردار گذشته است باید شهردار با ارائه برنامه‌های مورد تایید شورای شهر، گزارش دقیق، دارای شاخص و معیار قابل سنجش ارائه کند.

وی بیان کرد: در صورتی که نیاز به اصلاح رویه کاری شهردار باشد این کار را انجام می‌دهیم. چناچه نیاز باشد در سطوح مختلف مدیریتی نیز تغییراتی انجام شود، این کار در راستای محقق شدن اهداف، انجام خواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه انتظارات شهروندان جزئی و حداقل استانداردهای لازم برای زندگی در یک شهر است، گفت: خدمات شهرداری به مردم، ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اگر در شهر تبریز فضای سبز در حد استاندارد جهانی است مردم این کار را به حساب کارآمدی نظامی می‌گذارند و امیدواریم اتفاقاتی که در شهر اهواز رخ می‌دهد را به حساب ناکارآمدی حاکمیت نگذارند و به حساب ضعف مدیریت شهری بگذارند که تبعات کمتری خواهد داشت.

اسفندیاری‌نژاد با اشاره به برخی مشکلات مردم تصریح کرد: بحث وضعیت آسفالت بر کسی پوشیده نیست و تقریبا خیابانی نمی‌بینیم که حداقل ۱۰ نقطه آن حادثه‌خیز نباشد. وضعیت حمل و نقل عمومی اهواز نیر فاجعه است و پیشنهاد می‌شود اعضای شورا و دیگران مدیران شهری به صورت سر زده و در اوج گرما از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا شاید مسئولان، مردم را بهتر درک کنند.

وی افزود: وضعیت نابسامان پارک‌ها و فضای سبز درون محله‌ای و تغییر کاربری فضای سبز توسط ادارات دولتی نیز از دیگر مشکلات است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: وضعیت ورودی‌های شهر اهواز بسیار زشت و ناراحت‌کننده است. ورودی ملاثانی – اهواز به کشتارگاه دام و طیور تبدیل شده است و باید سامان‌دهی شود. همچنین با توجه به نقش مهم مردم در اداره شهر نیز باید از این ظرفیت استفاده شود. شفافیت در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه مالی نیز باید انجام شود.

وی بیان کرد: ظرفیت عظیم رودخانه کارون به یک تهدید تبدیل شده است و فاضلاب از بیش از ۲۰ نقطه مستقیم وارد رودخانه می‌شود که این وضعیت، تخلف و آسیب محیط زیستی است.

اسفندیاری‌نژاد با اشاره به جمع‌آوری غیر اصولی زباله و وضعیت نامطلوب سایت صفیره و استفاده نکردن از بخش خصوصی عنوان کرد: انجام اقدامات فرهنگی در این حوزه نیز از دیگر مطالبات مردم است.

وی گفت: با توجه به فرار مالیاتی بیش از ۲۰ مرکز تجاری نیز باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش درآمدهای شهرداری استفاده شود.

وی بیان کرد: باید توجه خاصی به وضعیت معیشت پرسنل شهرداری شود و با برنامه‌ریزی‌های دقیق ضمن ارائه آموزش‌ها، از ظرفیت این نیروها استفاده شود زیرا اگر به نیروی انسانی توجه نشود هیچ کدام از این مشکلات حل نخواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: انتظار داشتیم شهردار و معاونان وی حداقل برای آشنایی در این جلسه حضور داشته باشند و از این بابت گله‌مند هستیم؛ امیدواریم درگیر مسائل شهری باشند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.