استاندار خوزستان عنوان کرد: فرصت ۴۵ روزه جهت تامین زمین ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای مسکن استان اظهارکرد: موضوع جابجایی ۵ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: در بندر امام (ره) نیز سیل زده ها را داریم که بنیاد مسکن در حال ساخت ۵ هزار واحد است و نیاز به تسریع کار دارد.

حسینی محراب بیان کرد: زیرساخت شهرک‌هایی که ساختیم بعضا مشکلاتی دارد که حل آن‌ها نیاز به اهتمام جدی دارد؛ موضوع ساخت مدرسه، پاسگاه، درمانگاه و مسجد هم در طرح‌های مسکن مهر در شهرک‌ها جدی است. البته در شهرک‌ها عمدتا این زیرساخت‌ها ایجاد شده اما مساله کنونی آن ها تامین نیروی انسانی است.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل برای شهرهای جدید شیرین شهر و رامین عنوان کرد: بحث احداث ریل باس برای شهرهای رامین و شیرین شهر در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد؛ راه آهن می‌تواند به بخش حمل و نقل ما بویژه در حوزه جا بجایی نیروی کار کمک کند.

وی ادامه داد: با اجرای ریل باس می‌توان بخشی از سرریز جمعیت اهواز را منتقل کرد. جانمایی این دو شهر خوب انجام نشده اما باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مختلف بستر جذب ساکنین در آنها را فراهم کنیم.

حسینی محراب گفت: مسیر دسترسی از جاده ساحلی نیز در دستور کار است و تلاش می‌کنیم مسیرهای حمل و نقل را متنوع کنیم تا این دو شهر مورد توجه مردم قرار بگیرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی که برای استان خوزستان در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی و اقدامات لازم از قبیل تهیه زمین و ساخت و ساز و تسهیلات بانکی با کمک انبوه‌سازان و همچنین مشارکت مردم و تعاونی‌ها صورت گیرد.

حسینی محراب بیان کرد: در منطقه آزاد اروند و آبادان و خرمشهر یک فرصت یک ماهه برای حل مشکل تامین زمین تعیین شود و اقدامات لازم در این خصوص با جدیت انجام شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که زمین‌هایی در اختیار دارند نهایت همکاری را با راه و شهرسازی جهت طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند، تصریح کرد: از امروز یک زمان ۴۵ روزه برای تامین زمین این ۲۸۰ هزار واحد تعیین می‌شود تا در جلسات بعدی تسطیح زمین ها و اقدامات ساخت و ساز در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دو شهر رامین و شیرین شهر با کمک نیشکر و نیروگاه رامین و با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی ساخت دو درمانگاه شروع شود. همچنین برای ساخت مراکز آموزشی و ایجاد فضای سبز این دو شهر نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.