نماینده اهواز عنوان کرد آب در حوضه کرخه به خوبی مدیریت نمی‌شود/ کشاورزان پایین‌دست با مشکل مواجه‌اند

سید کریم حسینی در خصوص تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب پایین دست سد کرخه، کشاورزان شهرستان حمیدیه و پس از این منطقه، مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز برای کشت پاییزه دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه عملیات کشت پاییزه در بالادست سد کرخه آغاز شده است، کشاورزان پایین دست کرخه با مشکل تامین آب مواجه هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله به مسئولان گزارش شده است و امیدواریم این مشکل برای کشاورزان پایین دست کرخه با پیگیری‌ها، برنامه‌ریزی و اعمال مدیریت صحیح حل شود.

حسینی با انتقاد از مدیریت آب در این حوزه عنوان کرد: آب در این حوزه به خوبی مدیریت نمی‌شود. به شکلی که در بالادست شاهد استفاده بیشتر از آب هستیم و این مساله باعث می‌شود آب به پایین دست نرسد.

وی افزود: اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ها و ارائه الگوی کشت از جمله برنامه‌های مورد نظر برای مدیریت آب در این حوضه بوده است اما علی رغم انجام کشت‌های جایگزین از سوی کشاورزان، آب مورد نیاز این کشت‌ها به خوبی تامین نمی‌شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با مدیریت صحیح می‌توان آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه حوضه کرخه را به ویژه در پایین دست تامین کرد و امیدواریم این مساله از سوی مسئولان ذی ربط به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.