لبیک یا عباس؛ سقای کربلا دیگر تنها نمی‌ماند + فیلم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کربلا معلی؛ پس از آنکه حدود سه سال از آغاز پاندمی کرونا می‌گذرد و محدودیت‌ها و قرنطینه‌های بسیاری بر شهرها و کشورهای جهان از جمله کربلای معلی حاکم شده بود، اینک، این شهر مقدس شاهد شور و اشتیاقی وصف ناپذیر از زائران و هواخواهان حماسه حسینی است.

در نهمین روز از ماه محرم و در شب عاشورا، جمعیتی پرشمار و غیرقابل شمارش، به کربلای معلی آمدند و ضمن زیارت عتبات امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، با شعار «لبیک یا عباس»، بیت عاشقانه خود را سقای کربلا اعلام کردند.

در صحنه حضرت عباس(ع) جمعیتی فراتر از انتظار و ظرفیت پیش بینی شده، حضور به هم رساندند و به عزاداری و زیارت و نذر و نیاز پرداختند.

عزاداران در روز تاسوعا و شب عاشورا که با نام حضرت ابوالفضل عباس(ع) گره خورده است، در قالب دسته و گروه های مختلف، خود را به حرم شریف ایشان رساندند.

بسیاری از این زائران و عزاداران، طبق سنت گذشته، تا ظهر فردا در محدوده حرمین شریفین حضور خواهند داشت. از این رو، در اطراف حرمین، زیراندازهای بسیاری توسط کاروان های زائران، پهن شده است و جملگی در حال راز و نیاز یا عزاداری هستند. در نتیجه جمعیت بسیار زیادی در این مکان مقدس حضور دارند به طوری که عبور و مرور در اطراف عتبات، با کندی و دشواری بسیار همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.